Asi každá žena zná pořekadlo „To je tak staré, že už je to vlastně retro“. Co to ale znamená? V podstatě nic víc než fakt, že se staré věci periodicky opět vrací do módy. To, co se nosilo před dvaceti či třiceti lety se najednou nosí i teď. Je pravdou, že se to netýká naprosto všech druhů oblečení, ale co si budeme povídat, u většiny to pravda je. Stačí si vzpomenout na kalhoty do zvonu, délku sukně a mnohé další, které tomuto kolotoči podléhají.
To však platí nejen o oblečení. Stejně tak je tomu například i u účesů, jak u žen, tak i u mužů. Střídají se krátké a dlouhé vlasy, hladká či vousatá tvář, dokonce i množství a barva líčení. Pokud se o módu zajímáme, můžeme tak s relativně vysokou přesností předpovědět, co bude brzy tím hlavním trendem.
Samozřejmě nám to může připadat zvláštní – neměli bychom se posouvat spíše kupředu? Proč se tedy v podstatě pohybujeme v kruhu? A hlavně, můžeme se z něj nějak dostat? Zde je potřeba se na chvíli zastavit. Trendy se opakují hned z několika důvodů, tím hlavním je ovšem nostalgie. Všimněme si, že věci znovu přichází do módy v době, kdy generace, která je v mládí nosila, již zestárla natolik, že na svá mladá léta s láskou vzpomíná a na to špatné zapomněli.
Dále je to také v podstatě pohodlnost návrhářů. Proč vymýšlet a propagovat něco nového, když jsou zde věci, které fungovaly a prodávaly se? Pokud se zahraje na výše zmíněnou nostalgickou notu, mohou se opět dostat do popředí. Je však dobré si uvědomit, že se k onomu „retru“ vždy něco přidá. V podstatě nikdy se nejedná o stoprocentní kopii, s výjimkou několika zvláštních případů. Nejedná se tedy o „začarovaný kruh“, ale spíše o spirálu. Pokud si toto uvědomíme, pak se snadno rozhodneme, zda je dobré tyto „retro“ módní kousky, ať už jde o oblečení, nábytek či cokoliv jiného, kupovat. Přeci jen se v podstatě jedná jen o kopii, a ta nikdy nebude tak hodnotná jako originál.