Ačkoliv klasické psaní dnes již ve velké míře nahradily chytré telefony a počítače, stále ještě nastávají situace, kdy jsou klasické pero či propiska nepostradatelné. Můžeme tak například rychle napsat někomu z rodiny vzkaz, případně nákupní seznam, nebo například podepsat smlouvu.
Faktem také je, že výrobní cena propisek není nijak závratná. Není tedy divu, že jsou často používány jako reklamní předměty, které firmy rozdávají svým klientům a zaměstnancům. Co když ale chtějí být i v tomto případě speciální a mít něco extra?
Řešením zde mohou být ekologické propisky. Ty jsou vyrobeny z materiálu snadno rozložitelného v přírodě. Pokud je tedy vyhodíme, nezpůsobí zde takovou zátěž jako ty klasické plastové či kovové, které jsou běžně k dostání.
Rozdávat zrovna tento typ je poměrně chytrý tah, neboť stále více lidí se zajímá o životní prostředí a snaží se pro něj něco udělat. Daná firma tím ukazuje, že je na tom stejně, a že jí na přírodě záleží – i když to v naprosté většině případů není pravda.
Buďme upřímní, naprosté většině firem, ať už malých či velkých, jde hlavně o zisk. A pokud jim propagace ekologie přinese více zákazníků, pak budou propagovat ekologii. Ovšem propagovat něco a skutečně vyvíjet nějakou aktivitu, to jsou dvě rozdílné věci.
Pokud jde o výše zmíněné propisky, můžeme se ptát, zda jsou skutečně tak ekologické, jak se tváří. A zjistíme, že tak horké to s nimi zase není. Jistě, vnější materiál, ze kterého jsou vyrobeny, se snadno rozkládá, to je pravda. Jenže to už ani zdaleka neplatí o náplni a jejím pouzdře.
Navíc, pokud ji vyhodíme, tak s největší pravděpodobností skončí na skládce. A ty jsou, alespoň ty kvalitní, stavěny tak, aby z nich do okolní přírody nemohlo nic uniknout, především pak ne do spodní vody.
Snadná rozložitelnost zde tedy není až takovou výhodou, jakou se prezentuje. Jistě, je dobré něco dělat pro přírodu, avšak naše konání by mělo mít i jiný cíl než jen zvýšení zisku. Tedy pokud to myslíme vážně.