Metodika optimalizace webu pro vyhledávače, známější pod zkratkou SEO, je dnes velmi populární. A vzhledem k tomu, že naprostá většina lidí tráví stále více času na internetu, je snadno vidět, proč. A nezdá se, že by se měl tento trend v nejbližší budoucnosti změnit. Je však jasné, že firmy, zabývající se internetovým marketingem, zaměstnávají nejrůznější pracovníky. Někteří, jako účetní či manažeři, se starají o samotný chod firmy, avšak ti nejdůležitější komunikují přímo se zákazníky.
Mezi ně patří SEO optimalizátoři. Ti mají poměrně široké znalosti v tomto oboru a jsou schopni zákazníkovi upravit jeho webové stránky i celkovou internetovou prezentaci tak, aby mu to přineslo co největší návštěvnost. Nesmíme totiž zapomínat, že v dnešní době lze každého návštěvníka webu považovat za potenciálního zákazníka, a je potřeba jej tedy zaujmout a prakticky jej donutit k tomu, aby si u nás něco koupil.
Celkově lze tedy říci, že díky němu budeme mít přeci jen vyšší zisk. Ten vykompenzuje částku, kterou si za svou práci řekne – koneckonců, nikdo z nás nepracuje zadarmo. Hlavním cílem jakékoliv práce je vydělat si peníze, abychom měli na živobytí. A toto není výjimkou.
Ovšem s optimalizátorem se zákazník často setkává až v dalším kroku. Nejprve si jej vezmou do parády konzultanti SEO. Jejich prací je získat od zákazníka informace o tom, co od celého procesu očekává, podívat se na jeho web a reklamy a zjistit, kde má nějakou chybu či neefektivní využití zdrojů, které mu brání získat více zákazníků.
Na základě těchto informací mu pak sdělí, zda by mu vylepšený internetový marketing skutečně pomohl, a co vše bude potřeba upravit či předělat, a jakým zhruba způsobem. Pokud bude zákazník souhlasit s dalším jednáním a spoluprací, poreferuje jej k SEO optimalizátorovi, který s ním vyřeší konkrétní detaily a uvede případné návrhy do praxe.
Samozřejmě zaměstnanců je mnohem více, avšak toto jsou ti, na které zákazníci nejčastěji naráží. Rozhodně se tedy vyplatí o nich vědět.