Je to online deník, nebo zápisník plný rad, pocitů nebo kreativity člověka, který chce tyto věci sdílet s veřejností. Říkáte si proč něco takového dělat? Je mnoho důvodů. Důvodem může být třeba nějaký obchod, nebo projekt, ten Vám přinese peníze. Dobrý důvod, že? Proč by si zvolili tento způsob obchodování? Je to moderní způsob, jak si získat pozornost zákazníků, jejich důvěru a nějaké pouto. Bez blogu je Váš online obchod víceméně neviditelný, s blogem je ale vyhledatelný a konkurenceschopný.
Jinými slovy, pomůže Vám být v kontaktu s publikem.
Struktura blogu
Časem se jejich struktura změnila. Ale nějaká osnova tady stále je.
– Záhlaví s nabídkou, nebo nějakou navigační lištou.
– Obsah se zvýrazněnými nejnovějšími příspěvky.
– Boční panel se sociálními profily, oblíbeným obsahem nebo výzvou k akci.
– Zápatí s relevantními odkazy, jako jsou vyloučení zodpovědnosti, zásady ochrany osobních údajů, kontakt apod.
A teď si říkáte jaký je rozdíl mezi blogem a webem? V dnešní době už ten rozdíl není tak markantní, ale hlavním rozdílem je to, že blog musíte aktualizovat pravidelně. Například firmy jej používají, aby oznámili novinky nebo se podělili s rady a nápady, zkušenostmi a příběhy.
Měli byste mít svůj blog?
Ano! Mnoho lidí vytváří blogy z různých důvodů. Každý člověk má nějaký příběh, o který se rád podělí, tedy přes internet a tak sdílí své myšlenky větší části populace. Dovolí Vám mluvit o čemkoliv a vyjádřit tak svůj názor.
Napřed si zodpovězte tyto otázky:
– Chcete si vydělat?
– Chcete se naučit lépe psát?
– Chcete vyjádřit svůj názor?
– Chcete podpořit prodej na webu?
– Máte příběh?
Můžete začít. Na internetu najdete průvodce jak začít, zdarma i placené. Nemusíte být expertem, protože celá akce začíná jednoduše a k dalším krokům se postupně dostanete. Nejdřív musíte vymyslet název, jméno, něco, co popíše obsah blogu, něco, co vzbudí zájem. Poté, musí mít blog své „místo“ na internetu, takže si najděte hosting a tam se zaregistrujte. Většinou Vám nabídnou nějaký vzor, takže můžete jen vyplnit vzor a vzhled bude standardní, ale funkční. Teď začne ta část, pro kterou to vlastně celé děláte. Začněte psát a přes známé, rodinu a kamarády nebo i sociální sítě dejte cestu k blogu, ať si počtou.
Plánujte co dál psát, plán si udržujte aktualizovaný a uvidíte, jak se návštěvníci pomalu začnou ukazovat a možná i Vám dávat jejich názory, možná i další typy ke psaní. Nebojte se. Máte volnou ruku.